Tips

Een heerlijke last minute vakantie op Curaçao

Eerlijk gezegd zag ik er een beetje tegenop om te vertrekken, want 10 uur vliegen is niet zo aan mij besteed. Maar wat ben ik blij dat ik het toch heb gedaan en wat had ik een heerlijke Last minute vakantie Curaçao. Ik kan iedereen aanraden om deze reis op zijn of haar bucketlist te zetten. Je moet er echt een keer zijn geweest, zo indrukwekkend mooi. Ga even met mij mee op reis en ontdek een aantal leuke activiteiten en bezienswaardigheden op dit exotische Bounty eiland.

Boottrip naar Klein Curaçao

Met een catamaran varen dat had ik nog nooit gedaan. De zee was een beetje woelig en dat voelde ik in mijn buik. Na ongeveer 25 kilometer en anderhalf uur varen, komen we bij Klein Curaçao aan, maar gaan een beetje van de kust voor anker. Daar kon ik ervoor kiezen om verder te gaan met een motorbootje of de uitdaging aan te gaan om naar het strand te zwemmen. Ik ben niet zo’n held en het idee dat ik een haai tegen kon komen, liet mij toch even twijfelen. Maar toen ik de snorkel, duikbril en de zwemvliezen zag die voor mij klaar lagen ging ik overstag. Eenmaal in het water was ik super blij dat ik deze keuze had gemaakt. De onderwaterflora en -fauna waren prachtig en onder mij zwommen gewoon schildpadden, hoe leuk is dat? Aangekomen op het strand bracht ik de dag door met wandelen, snorkelen, zwemmen en zonnen. De vuurtoren op het eiland was in erg slechte staat en kon je op eigen risico bezoeken, maar dat liet ik aan anderen over. Waar ik ook keek, zag ik parelwitte stranden en een prachtig mooie azuurblauwe zee.

Met dolfijnen zwemmen

Als kind was ik al dol op dolfijnen en Flipper was daar natuurlijk de oorzaak van. Maar ook nu nog zijn het dieren die mij enorm inspireren en de mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen heb ik dan ook niet aan mij voorbij laten gaan. Bij de Dolphin Academy werd mij verteld hoe de dolfijnen leven en hoe ze verzorgd worden. Ik leerde hoe ik door het geven van bepaalde signalen ze kon laten zingen, ronddraaien en op het water laten slaan. Maar het mooiste van alles was dat ik met ze mocht zwemmen.

Het onstuimige Nationale Park Shete Boka bezoeken

Waar je in het zuiden van Curaçao de kusten met de parelwitte stranden vindt, is de noordkust veel onstuimiger. Shete Boka betekent zeven inhammen en is een park aan de noordkust. In het park bezocht ik de Boka Tabla een sprookjesachtige grot waar je in kunt afdalen. Aan één kant, vanaf het land is de grot toegankelijk voor publiek en aan de andere kant stroomt het water van de zee naar binnen. Vervolgens bracht een wandeling die ongeveer 1 uur duurde me naar Boka Brown. De belangrijkste beschermde broedplaats van zeeschildpadden. Onderweg kwam ik langs de Boka Pistol, als de golven hier tegen de kust slaan, is het net of er geschoten wordt met een pistool.

Dit vind je misschien ook leuk...