Zakelijk

Waar kan je een messenger bot voor gebruiken?

Heb je problemen met het verkrijgen van klanten of überhaupt jouw doelgroep bereiken? In de wereld van online marketing heb je ongekend veel verschillende mogelijkheden die ik graag onder je aandacht wil brengen. Als zoekmachine optimalisatie specialist kan ik je alles vertellen om hoger te scoren in Google. Maar, er zijn nog zo veel meer manieren. Heb je wel eens gehoor van een Messenger bot? Ik leg je graag uit wat dit is en wat je hier aan kan hebben als ondernemer. Lees je eventjes mee?

Bereik je doelgroep

Messenger bot marketing is nog een relatief nieuw begrip. Niet ieder marketing bureau werkt hier nog mee en dat is zonde. Want, je wilt jouw klant natuurlijk het beste aanbieden. Met een messenger bot kan je namelijk een doelgroep bereiken die je met bijvoorbeeld seo niet zo snel en specifiek kan targetten. Met een messenger bot kan je mensen die jouw Facebook pagina leuk vinden bereiken. Je kan ze een bericht sturen waarna ze binnen 24 uur moeten reageren zodat jij ook weer kan reageren. Ideaal om je doelgroep makkelijk te bereiken.

Conversie verhogend

Waar een email campagne vaak een lage openingsratio heeft, daar is dat bij een messenger bot niet het geval. We hebben cases gelezen waarbij het openingsratio 95% was. Hoe komt dit? Mensen zien een rood icoontje in beeld en denken dat iemand ze een bericht heeft gestuurd. Dat is ook het geval want dit was de bot. In jouw gesprek kan je mensen aansporen om bijvoorbeeld producten of diensten af te nemen. We hebben gemerkt dat een bot ook echt conversie verhogend werkt en daardoor ideaal is om mee te starten.

Tijd om te starten

Een facebook messenger bot specialist is nog uniek in onze wereld. Maar er zijn wel al een aantal toppers zeer actief op dit gebied. Laat je daarom adviseren en inspireren en wie weet heb jij binnenkort een eigen bot.

Dit vind je misschien ook leuk...