Wat laat je via Google Ads uitbesteden?

Laten we bij het begin beginnen: wat houdt Google Ads in? Google Ads is een term die wordt gebruikt om de dienst aan te duiden die zo heet.  Deze dienst is in het leven geroepen om advertentiecampagnes te kunnen creëren en in te zetten en dat volledig vanuit je luie stoel. Het is echter over het algemeen voordeligere makkelijker om dit niet zelf te doen en het uit te besteden. Dat is waarvoor een Google Ads specialist bestaat. Deze kan jou hierin begeleiden en voor een heel groot deel ontzorgen. Er komt namelijk toch veel bij kijken.

Wat heb je nodig?

In principe heb je niets meer nodig dan een telefoon en een internetverbinding. Verder zal de specialist zich ontfermen over via Google Ads uitbesteden. De telefoon heb je nodig om te kunnen overleggen met deze persoon en de internetverbinding om de dingen te kunnen zien die hij of zij voorstelt en hoe dit er uit ziet. Deze zal namelijk gebruik maken van een speciale interface waarbij allerlei gegevens nodig zijn. Bijvoorbeeld:

Van wanneer tot wanneer moeten de advertenties getoond worden? Via welke kanalen moeten de advertenties getoond worden? Moet op alle kanalen dezelfde advertenties getoond worden? Dit zijn allemaal vragen die hij kan stellen.

En dan?

Op het moment dat alle details zijn besproken, worden deze vastgelegd. Vaak is het zo dat je dat dan geautomatiseerd hebt en er eigenlijk verder geen omkijken meer naar hebt. Op de aangegeven data en de aangegeven platformen worden de advertenties geplaatst. Vanaf dat moment is het voor jou ook mogelijk om in een speciale omgeving te zien hoe deze advertenties het doen, hier in staat bijvoorbeeld hoe vaak er geklikt is op welke advertenties en hoe laat. Dit kun je dan weer koppelen aan de bezoekers geschiedenis van je website en dan weet je wat de conversie is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *